Zamieszczone przez kot pin
Ubytek płynu chłodzącego
Zwiń
X
-
Ubytek płynu chłodzącego
Witam. Od dwóch miesięcy systematycznie ubywa mi płynu chłodzącego. Na razie dolewam (dolałem już ponad 2 litry i szukam przyczyny. Byłem w serwisie sprawdzili szczelność całego układu i podobno nigdzie nie cieknie, mieli uwagi do korka więc go wymieniłem. Byłem też w innym warsztacie, fachowiec z latarką poświecił i stwierdził że to na pewno cieknie spod pompy ( ale nie wiem jak on to zobaczył bo pompa jest zasłoniono osłoną paska rozrządu) . Płyn jest nadal koloru różowego a w zbiorniczku nic niepokojącego nie dzieje się. Zastanawiam się czy nie wsypać jakiegoś środka uszczelniającego ale mam obawy czy czegoś innego nie zakleję.
Pozdrawiam
-
-
Całkiem możliwe,że mechanik ma rację,ponieważ płyn i tak z cieka na dół.Ale dobrze by było gdybyś zdjął osłonę od dołu i wtedy się przekonasz na 100% czy faktycznie tak jest,bo na dole silnika będzie ślad
Zamieszczone przez dozmirPłyn jest nadal koloru różowego
Zamieszczone przez dozmirZastanawiam się czy nie wsypać jakiegoś środka uszczelniającego ale mam obawy czy czegoś innego nie zakleję.
Komentarz
-
-
jak na zapalonym silniku w zbiorniczku nie widac bąbelek powietrza i nie wywala plynu przez korek i nie przegrzewa sie to raczej uszczelka pod głowicą dobra... jesli auto nie zostawia śladów to pompa wody tez raczej ok. zobacz czy niema wody pod dywanikami u pasazera lub kierowcy- moze sie okazac ze nagrzewnica jest nieszczelna
Komentarz
-
-
Z wymianą pompy to jest tak, mam przejechane 193 tys. km , z ks. serwisowej wynika że była wymieniana przy 121 tys. km razem z paskiem rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem rozrządu wiec dobrze by było razem z pompą wymienić pasek Jutro spróbuję dostać się do pompy zobacze czy faktycznie cieknie spod pompy.
Co do korka to jest czysty żadnego "masełka"
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomekjak na zapalonym silniku w zbiorniczku nie widac bąbelek powietrza i nie wywala plynu przez korek i nie przegrzewa sie to raczej uszczelka pod głowicą dobra...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
-
Witam,ja wymieniałem rozrząd razem z pompą wiec myślałem że mam spokój na kilka tysięcy km ale niestety po 8 tysiącach km pod autem zauważyłem krople płynu .Kropel było kilka okazało się że cieknie pompa ,płyn ubywał głównie podczas jazdy,gdy wjechałem na kanał to ewidentnie było widać na pracującym silniku wyciek z okolicy osłony rozrządu.po wyjęciu pompy można było zauważyć ślad po wycieku no i trzeba było wymienić pompę a pech chciał że rozrząd był wymieniony trzynaście miesięcy temu więc pompa była po gwarancji i znów trzeba było wyłożyć kasę na szkodnika.
Komentarz
-
-
Witam. Dziś rano sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku. Przez weekend przejechałem ponad 500 km i nie chciałem żeby w drodze do pracy znów zaświeciła mi lampka. I pewnie was zaskoczę tak samo jak ja byłem zaskoczony POZIOM PŁYNU PO ODKRĘCENIU KORKA BYŁ O JAKIEŚ 3 -4 CM WYŻEJ OD MAKSYMALNEGO. Dziwne prawda, tak jakby układ był zapowietrzony, ale jak się to ma do ubytku płynu nie mam pojęcia co o tym myśleć. Po powrocie z pracy i ostygnięciu silnika sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu jest na MAX.
Co mam o tym myśleć ??? Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dozmirWitam. Dziś rano sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku. Przez weekend przejechałem ponad 500 km i nie chciałem żeby w drodze do pracy znów zaświeciła mi lampka. I pewnie was zaskoczę tak samo jak ja byłem zaskoczony POZIOM PŁYNU PO ODKRĘCENIU KORKA BYŁ O JAKIEŚ 3 -4 CM WYŻEJ OD MAKSYMALNEGO. Dziwne prawda, tak jakby układ był zapowietrzony, ale jak się to ma do ubytku płynu nie mam pojęcia co o tym myśleć. Po powrocie z pracy i ostygnięciu silnika sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu jest na MAX.
Co mam o tym myśleć ??? Pozdrawiamsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uforzuć jeszcze okiem na korek wlewu oleju, czy nie pokazało się "masło".
sorki za odgrzebanie kotleta ale dziś u żony w Audi A3 1.6 podczas sprawdzania poziomu oleju zauważyłem że jest żółta maż na korku wlewowym oleju i chyba ubyło jej płynu chłodniczego troszkę. Co powinienem dalej z tym faktem zrobić?
z góry dziękuje za odpowiedź.-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą, zdjęcie głowicy i splanowanie jej plus nowa uszczelka ale niech sie fachowcy wypowiedzą na ten temat :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
czyli grubsza robota a może jest ktoś w stanie określić jaka kwotę trzeba na to szykować-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
nie wiem jak licza mechanicy ale wydaje mi sie ze w tysiącu sie spokojnie zmiesciszsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212ile auto jeździ i czy są to tylko krótkie dystanse ?
Zamieszczone przez tom2212napisz czy zaobserwowałeś jeszcze inne objawy
a i śmierdzi strasznie spalinami jak sie wyjdzie z auta ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.poza tym Marta mówi że jest wszystko ok :idea:
Zamieszczone przez piramidanie wiem jak licza mechanicy ale wydaje mi sie ze w tysiącu sie spokojnie zmiesciszZamieszczone przez tom2212Arek, okolo 600 zł w zależności od specjalistów może być wyżej lub niżej i nie koniecznie jest to wina uszczelki a może być nawet poważniej lub i nie
czy z tym da się jeździć czy lepiej zabrać się za to jak najszybciej?? :idea:-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Nie chciałem zakładać nowego wątku a temat podobny.
Czy przy zamknietym obiegu powietrza (auto z klimą) i otwartej nagrzewnicy jest jakaś różnica gdzie krąży powietrze już wew całego pudła w którym jest nagrzewnica w porównaniu do otwartego obiegu oprócz zamknietej przesłony??? gdyż u mnie na otwartym obiegu i temp max jest jakiś dziwny lekko słodkawy zapach a przy zamknietym obiegu nie ma. Wymieniłem nagrzewnicę gdyż była dziurawa i zastanawiam się czy nie domyłem dokładnie jakiegoś kanału przez który na otwartej przesłonie przelatuje powietrze a przy zamknietej nie.
Komentarz
-
Komentarz